Bratislavská ZOO si pre svojich návštevníkov pripravuje novú atrakciu! Je ňou súčasný suvenírový a zberateľský hit, tzv. nula euro souvenir bankovka.
Bratislavská ZOO, ktorá ako jedna z prvých v Európe odchovala mláďatá rysa ostrovida a ktorá sa môže pochváliť aj mnohými ďalšími veľmi významnými chovateľskými úspechmi ešte v rámci bývalého Československa, ako napríklad umelý odchov leopardov škvrnitých a hyen pásavých, ale aj jedným výnimočným medzinárodným úspechom v rámci projektu na záchranu sahelo-saharských antilop, si pre svojich návštevníkov pripravuje novú atrakciu.
Je ňou súčasný suvenírový a zberateľský hit, tzv. nula euro souvenir bankovka. Od vzniku tohto konceptu si zberatelia aj cestovatelia veľmi obľúbili tematiku bankoviek ZOO s vyobrazením zvierat. V prevažnej väčšine sú však zobrazované exotické zvieratá.
V ZOO BRATISLAVA sa však rozhodli ísť v „domácom“ duchu a na bankovkách budú zobrazené aj pre Slovensko typické zvieratá.
„Prvé vydanie nulových bankoviek sme sa rozhodli urobiť ,,európske“ nakoľko všetky tri druhy zvierat môžete nájsť aj vo voľnej prírode na Slovensku a okolí. Patria medzi ohrozené a chránené druhy, ktorým sa snažíme pomôcť.“Hovorí Ing. Alexandra Podgórska, vedúca oddelenia vzdelávania a marketingu ZOO BRATISLAVA.
Nula Euro Souvenir ZOO BRATISLAVY tak zobrazuje medveďa hnedého, zubra európskeho a trojicu dotvára vlk eurázijský. Všetky tri zvieratá máte možnosť vidieť naživo v ZOO BRATISLAVA.
Návštevníci si budú môcť tento unikátny suvenír zakúpiť za dve eurá už v sobotu 16. júna 2018 v ZOO shope, ktorý sa nachádza priamo v areáli ZOO BRATISLAVA. Vzhľadom na veľký záujem bude predaj limitovaný po tri kusy ku každej vstupenke a do predaja pôjde celých päťtisíc kusov z prvého nákladu. Euro souvenir bankovky si nebude možné vopred rezervovať ani objednať a nebude riešený ani zásielkový predaj.
Euro souvenir je identický ako pravá eurobankovka s jediným rozdielom, že nie je určený na platenie. Je vyrobený na 100 % bavlnenom papieri používanom pri výrobe pravých euro bankoviek a obsahuje viacero ochranných prvkov známych z pravých bankoviek ako sú hologram, bezpečnostný pásik, vodotlač, mikrotext, sútlačová značka, dotyková zóna pre nevidiacich, UV ochranné prvky a ďalšie.
Koncept 0 euro souvenir pochádza z Francúzska, kde bol vytvorený v roku 2015 a jeho hlavným účelom je podpora turizmu a propagácia významných turistických lokalít Európy. Vďaka tomuto konceptu, ktorý v roku 2018 prišiel aj na Slovensko, sa môžu zaujímavé a významné lokality Slovenska zviditeľniť aj za hranicami našej krajiny, kde je už rozsiahla komunita zberateľov euro souvenirov a kam z každej edície putuje niekoľko stoviek až tisícok kusov aj zo slovenských vydaní.