Sme súkromná materská škola – zaradená do sieti škôl SR od septembra 2015 s kvalifikovaným personálom, ktorý garantuje individuálny prístup ku každému dieťaťu.
Súkromná materská škola – Škôlka LIMBACH
Zaradená do sieti škôl a školských zariadení SR s garantovaným výchovno-vzdelávacím programom, uplatňujeme konvergentnú výchovu a vzdelávanie.
- Tento osobnostne orientovaný princíp sa nám premieta do kvality učebného a organizačného.
- Výsledkom je spokojné- zvedavé-šťastné dieťa, ktoré postupne rozvíja svoj rozvojový potenciál v jeho najširšom rozmere.
Škôlka Limbach a jeho konvergentné (osobnostne) orientované zameranie výchovy a vzdelávanie
- je založené na princípe INDIVIDUALIZÁCIE v podmienkach skupiny, kde uplatňujeme humanistický prístup k vzdelávaniu a taktiež zmysluplné učenie (Aktívnosť-Konštruktívnosť-Kumulatívnosť-Autoregulatívnosť-Zacielenosť-Situačnosť-Individuálne rozlišnosti učenia sa.
- Hru vnímame ako nevyhnutnú integrálnu súčasť kurikula – v prospech rozvoja detí.
- Náš školský vzdelávací program: „ŠKOLA HROU“ – naše KURIKULUM – „beh života“ školy a dieťaťa“ . Hľadáme rovnováhu medzi HROU a PRÁCOU.
- Poskytujeme povinné predprimárne vzdelávanie: pre rodičom máme pomocný manuál pre predškolákov „Na ceste do školy, nie si sám…“
-
- Vo veľkej miere sa venujeme psychickej odolnosti (resiliencia) – deti sa učia vyrovnávať s neúspechom, prehrou, učia sa odolávať prekážkam, nepriaznivým udalostiam, preberajú na seba riziká, za ktoré nesú vlastnú zodpovednosť.
- V našom prístupe preferujeme aktívne učenie sa dieťaťa, preto pre vaše dieťa denne pripravujeme rôzne hry a aktivity v centrách aktivít, kde učenie prebieha hrami, pozorovaním, skúmaním, bádaním, pokusmi a experimentovaním, aktívnou činnosťou dieťaťa v interakcií s inými deťmi v skupine a súčasne s učiteľkou, ktorá je v roli facilitátorky.
-
- Sme škola, v ktorej zamestnanci chápu nevyhnutnosť dobrej a kvalitnej EFEKTÍVNEJ komunikácie a jej významu.
- Preferujeme otvorenosť a priamosť pri riešení problémov (obojstranná komunikácia).
- Našim cieľom je poskytovať kvalitné predprimárne vzdelávanie, ktoré pomôže deťom a ich rodičom zvládnuť plynulý a bezproblémový vstup do 1. ročníka základnej školy (prechod na predprimárne vzdelávanie v ZŠ).
- Celý tím školy je nadstavený a trénovaný na „hľadanie ideálnej cesty“ a citlivého nadstavenia optimálneho kurikula tak, aby každé dieťa bolo v bezpečnom, tvorivom prostredí, ale zároveň bolo šťastné , spokojné, naplnené. V našej materskej škole je centrum záujmu dieťa, jeho potreby.
- Rešpektujeme: individuálne potreby a predpoklady dieťaťa a jeho zdravej socializácie.
Dieťa v prostredí v našej materskej školy – kvalita mikroprostredia
-
- Širšie prostredie: exteriér – Karpaty v Limbach, vinice – vinárska oblasť, vychádzky, exkurzie, kultúrne prostredie, materiálne a prírodné prostredie, …
- Vecné prostredie a materiálne vybavenie školy: hygienickosť, bezpečnosť, estetickosť, ponuka osobného priestoru pre deti:
-
- Podnetnosť prostredia – „provokujúce“ k činnosti a učeniu – zabezpečuje prístup k informáciám, podporuje skúmanie, hry detí, sprístupňuje vzdialenejšiu realitu,..
- Slobodný výber činností a aktivít – zabezpečuje to preberanie zodpovednosti za priebeh a výsledky učenia dieťaťa, uvedomuje si „všetky pre a proti“. Dôležité sú vopred stanovené pravidlá – učiteľka ich zostaví spolu s deťmi. Sú to aj centrá aktivít.
- Vytvorenie učebnej situácie zameranej na riešenie problému – bude maž charakter otvoreného a divergentného prístupu k riešeniu.
- Usporiadanie tried s centrami aktivít
- Sociálne prostredie (všetci zainteresovaní): spoločenské prostredie (javy, stavy, procesy a vzťahy, nielen v rodine, ale a v spoločenskej skupine, v celej spoločnosti…
- Organizačné prostredie: determinovaná je systémom riadenia školy, charakterom plánovania a projektovania edukačných aktivít, organizáciou denných činností, spoluúčasti rodičovskej verejnosti na chode školy.
- Učebné prostredie: systém a ciele vzdelávania, stratégiami, učiteľovou úrovňou – jeho charakterové a profesionálne vlastnosti, flexibilita, profesijné kompetencie, (alebo riadený proces učenia).
Učenie sa kompetenciám musí byť pre deti:
- zmysluplná aktivita ( zistenia, ktoré dieťa počas aktivity urobí, musí mať pre subjekt aktuálnu uplatniteľnosť v osobnom živote),
- spolupracujúca aktivita realizovaná v malých sociálnych/učebných skupinách,
- súvislý proces rozvíjania kompetencií (nové poznanie sa musí prepájať na predchádzajúce poznanie a skúsenosti),
- realizujúca aktivita v autentických problémoch a subjekt aktívne používa vlastné stratégie myslenia: uvažuje, analyzuje, syntetizuje, hodnotí, zovšeobecňuje, aplikuje, pretvára – tvorí,
- musí mať dynamický charakter, kde sa strieda individuálna činnosť s prácou vo dvojiciach, v malých a veľkých skupinách ,
- výrazná zaangažovanosť účastníkov – spolupodieľanie sa, efektívnejšie učenie sa (činnostné, skúsenostné učenie sa),
- vytvorený priestor a čas pre diskusiu,
- prezentovanie vlastných názorov, postojov, schém, interpretácií a skúseností detí,
- každý prezentovaný názor subjektu je akceptovaný a subjekt sa tak spolupodieľa na vytvorení spoločného poznania transformujúceho sa do nadobudnutých a rozvíjaných kompetencií.
Poznáte znaky osobnostne orientovaného prístupu, kde je v našej škole centrum záujmu DIEŤA?
Chcete vedieť viac o našom školskom kurikule „ŠKOLA HROU“ ? Prečo? Koho? Čomu? Kedy? Ako? Za akých podmienok ? S akými efektmi ?
Zaujímajú vás aké majú u nás učiace sa subjekty MOŽNOSTI ?
Všetky potrebné informácie, ktoré vymedzujú naše školské kurikulu a ostatné dôležité informácie nájdete na
Preferujeme však osobné stretnutia, na ktorých sa dozviete, po čom pátrate. A navyše, osobnou návštevou si môžete vychutnať atmosféru školy, ktorej neoddeliteľnou súčasťou je nádherné a netradičné prostredie. Máme vlastnú jedáleň, školský dvor, plaváreň, saunu, jakuzy a školskú záhradu.
Výučba v 2l. storočí by sa mala zásadne líšiť vo všetkých svojich kategóriách s výučbou v predchádzajúcom období. Podstatou reformy nie je len zmena smerovania a cieľov školy, ale najmä zmena myslenia učiteľa tak, aby vyvolala následnú zmenu realizácie procesu edukácie a výučby.
Náš tím venuje deťom všetku svoju energiu s jasnými detailami. Naše kroky sú vedomé a zmysluplné. Prinášajú deťom radosť z poznania, ktoré ich posúvajú vpred spolu so zdravím sebavedomím a potrebnými zručnosťami pre ich ďalší život na ceste ich rastu.
Zdroj: skolkalimbach.sk