Materská škola je dvojtriedna, je umiestnená v 4 adaptovaných bytových jednotkách vo dvoch budovách. Každá trieda má dve herne, dve spálne, WC a umyvárku detí, kuchynku na výdaj stravy a šatňu detí.
Materská škola je dvojtriedna, je umiestnená v 4 adaptovaných bytových jednotkách vo dvoch budovách. Každá trieda má dve herne, dve spálne, WC a umyvárku detí, kuchynku na výdaj stravy a šatňu detí.
Pozitíva:
- interiér rodinného typu, menšie útulné miestnosti /izby pripomínajú deťom domov, pri hrách a činnostiach využívajú 5 miestností v každej triede (kľudnejšieprostredie)
- perspektíva naplnenosti je dobrá – mladé sídlisko
- spolupráca s ZUŠ – Vo: vysunuté pracovisko, v krúžku pracuje spravidla 8 detí
- prevádzkové náklady sú vzhľadom na iné MŠ nízke /materiál MsÚ/,
Negatíva:
- nemáme vlastný školský dvor
- MŠ je umiestnená v dvoch bytovkách, ktoré majú rôznych majiteľov
- dovoz stravy – hlavne v zimnom období
Materiálno – technické podmienky
Súčasťou materiálno – technického zabezpečenia materskej školy je detská a odborná literatúra, učebné pomôcky, telovýchovné náradie a náčinie, hudobné nástroje, klavír, didaktická, audiovizuálna a výpočtová technika.
Dostatočné vybavenie spotrebným materiálom na výtvarné, grafomotorické, pracovné a hrové činnosti je dobrým východiskom pre kvalitné plnenie školského vzdelávacieho programu.
K štandardnému vybaveniu patria hračky a nábytok pre deti (stoly, stoličky a zariadenie tried, ležadlá), ktorý rešpektuje antropometrické požiadavky (výška, veľkosť…)
Priestorové a materiálne podmienky v materskej škole sú na primeranej úrovni a spĺňajú požiadavky ustanovené školským zákonom.
Deti
Materskú školu navštevujú deti vo veku 3 – 6 rokov a deti s odloženou školskou dochádzkou. Deti sú umiestnené do tried spravidla podľa veku : najmladšia veková skupina (3 – 4 ročné deti) a najstaršia veková skupina (5 – 6 ročné deti).
V súčastnosti ďalej vedieme deti k zdravej výžive, zúčastňujú sa pobytu v škole v prírode, absolvujú predplavecký výcvik, organizujeme sezónne športové dni, školskú olympiádu detí.
Deti sa oboznamujú s počítačom, s anglickým jazykom,pracujú v krúžku Lego Dacta. Talentované deti rozvíjajú svoje zručnosti vo výtvarnom krúžku, ktorý zabezpečuje vysunuté pracovisko ZUŠ –výtvarný odbor.
V predprimárnom vzdelávaní využívame netradičné a modernizačné prvky, uplatňujeme humanizáciu a tvorivosť zameranú na aktivizáciu dieťaťa
Zdroj: www.msrozkvetacik.php5.sk